Dansk paralympisk guldvinder i ny global kampagne
Med 100 dage til åbningsceremonien ved de Olympiske Lege i Paris 2024 lancerer mobilitetskoncernen Toyota en ny, storstilet, global kampagne med dansk medvirken. Der er tale om den paralympiske guldvinder, taekwondokæmperen Lisa Kjær, fra Ry i Midtjylland, som i forskellige videoer bidrager til at udbrede budskabet om, at ingen rejse tages alene.
Der er i dag kun 100 dage til, at de Olympiske Lege i Paris 2024 bliver skudt i gang med åbningsceremoni på og omkring floden Seinen i den franske hovedstad. I anledning af mærkedagen lancerer den globale olympiske og paralympiske mobilitetspartner ved legene, Toyota, en storstilet, global kampagne under titlen Start Your Impossible – eller på dansk ”start dit umulige”.
I den nye kampagne optræder forskellige atleter og paraatleter fra hele verden – heriblandt også den danske paralympiske guldvinder, parataekwondokæmperen Lisa Kjær. Den globale kampagne fra Toyota ligger i tråd med en anden aktuel kampagne fra Danmarks Idrætsforbund og Team Danmark om, at ingen vinder alene.
På samme måde viser den globale Toyota-kampagne styrken i de lokalsamfund, der samler sig bag atleterne, og understreger Toyotas tro på, at ingen rejse tages alene.
”Kampagnen kaster lys over heltene bag atleternes succes, trænere, holdkammerater, forældre og fans – hele det samfund, der brænder for deres rejse. Og så fejrer kampagnens budskab, at der hvor du kommer fra – dit samfund – betyder noget,” siger pressechef Anders Tystrup hos Toyota Danmark.
Lisa Kjær er pavestolt over at være en del af den globale kampagne.
”Det er en kæmpe ære at være med, og jeg er vildt stolt over det. Det er samtidig også en stor anerkendelse af, hvad jeg har opnået,” siger hun.
Den 45-årige guldvinder ved de Paralympiske Lege i Tokyo i 2021 deltog i optagelserne tilbage i efteråret i fjor i Barcelona i Spanien, og allerede dengang fornemmede hun, at noget stort var under opsejling.
”Det var en vanvittig stor oplevelse og et virkeligt professionelt setup. Til optagelserne med mig havde produktionsfolkene bl.a. lejet en hal og fyldt den med tilskuere, og så havde de castet en flok mennesker som min familie for at kunne vise budskabet om, at alle i mit bagland har del i min rejse og medaljer. Det var faktisk meget rørende at være med til,” fortæller Lisa Kjær.
Kampagnen består af flere forskellige videoer bl.a. under titlen ”Send Off”, der fremhæver den store indvirkning, lokalsamfundet har, når det går sammen for at støtte den lokale atlet ved de Olympiske og Paralympiske Lege i Paris 2024.
Med overskriften”Together Wins” viser andre videoer, hvordan man sammen kan opnå det umulige, mens endnu andre videoer med atleter som fx den franske håndboldspiller Nikola Karabatić, den amerikanske BMX-cykelrytter Alise Willoughby, den canadiske paralympiske sprinter Marissa Papaconstantinou og danske Lisa Kjær sætter fokus på, at ingen rejse tages alene.
Den fuldt integrerede kampagne spænder over forskellige platforme som fx tv-reklamer, digitale videoer, digitalt indhold, sociale medier og programmatisk annoncering. Det er bureaupartnerne, Saatchi & Saatchi i Los Angeles og Dallas og Dentsu i Tokyo, der står bag den globale kampagne.
Man kan få mere at vide om Toyotas kampagne på startyourimpossible.com.